tisdag 20 november 2012

Plumpa kommentarer...

Lillskruttan är genomförkyld, ögonen rinner och är allmänt ur form. Konstaterade dock igår när jag skulle anmäla vård av barn på försäkringskassan att sist jag vabbade var faktiskt i början av mars! Så peppar, peppar, hon har verkligen fått vara frisk det här året :) Nu hoppas vi förstås att det är sista svängen för i år. Så det är ju faktiskt inte så mycket att gnälla över. I och för sig har hon ju varit hängig dagvis men det har ju löst sig med hjälp av vänner, mormor och kompdagar :) Så nu är det slut på sjukstuga för i år PUNKTUM!

Plumpa kommentarer finns det gott om! :) Men det är skönt att jag är definitivt inte ensam om dom. Känns skönt att jag inte behöver tänka mig för innan jag säger något, saker missuppfattas inte, jag kan faktiskt säga vad jag faktiskt tycker och ibland sägs dom lite tokigt :) Men jag blir inte straffad för det utan jag får en rak fråga direkt "hur menar du nu?!" ;) Det är ju inte lätt när man vill säga massor och den lilla hjärnan inte hinner med att rannsaka orden innan dom kommer ut hahahaha... men det bjuder ofta till ett skratt eller rent av ett asgarv! Men det bjuder jag på!

Fan vad jag mår bra!!
Vet inte riktigt varför jag känner som jag gör men känner en harmoni som jag inte känt på väldigt länge. Jag bara "är". Det är en skön känsla! Men lite oro i maggropen har jag, nu när det är dags att lämna "påsarnas värld" och kliva in i verkligheten igen. Men det ska nog gå bra, har verkligen bra stöttning den här gången. Känns faktiskt inte lika "läskigt" längre.. har nog intalat mig själv att DET KOMMER GÅ BRA! Och det är ju klart det gör! (positivt tänkande)

Läste igenom min blogg häromdagen, hahahaaa... det är verkligen både högt och lågt. Jag låter tankarna flöda fritt, skriver det som känns för dagen och hur min verklighet ser ut, just den dagen i den stunden. Men lite snurrigt blir det ju men det är nog lite så jag är också :)

Nu hoppas jag att lillskruttan kryar på sig snabbt, jag vill tillbaka till jobbet :) Sen är det ju en fördel om hon är frisk när hon åker till sin pappa på fredag i och med att hon har en liten lillebror där hemma som inte skulle må så bra av att bli genomförkyld. Själv ser jag fram emot en MYS-helg! Längtar! Sen på söndag så avrundas helgen med en liten kryssning med Eckerölinjen :) Ska bli trevligt!

Herre Gud vad tiden går fort! Snart första advent, skruttans födelsedag, lucia, jul och nyår. Sen börjar det om igen... Men under tiden tänker jag ha roligt, mysigt och det kommer säkert bli ett spännande år 2013.

Denna fick jag skickad till mig, är det konstigt att man blir glad? :)


 
Fridens!
 


2 kommentarer:

Cath sa...

1 - Klart man blir glad om man får den låten :)
2 - Du kommer att klara övergången galant!

3 - Ja, visst fan är det skönt att kunna säga vad man vill utan att någon blir förbannad över eller ifrågasätter det man just sagt???

Jensax sa...

Å det blir bara bättre och bättre ;)