måndag 26 november 2012

Snö på intågande...

... eller? Om man ska tro vädret så, tja, nog kommer det förhoppningsvis snö snart! Brukar inte längta efter snön men nu gör jag verkligen det! Är så trött på det här trista, gråa och disiga vädret. Hallå! Det är ju liksom första advent i helgen! Då hoppas jag verkligen att snön har kommit så vi får lite julkänsla då vi ska byta gardiner och baka lussebullar :) Sen måste vi även hinna med lite vanligt bullbak också, prinsessan fyller ju snart 7 år! Och då ska det vara vanliga bullar. Det är något vi varit noga med under hela hennes uppväxt, även om det är nära lucia så är det ju faktiskt hennes födelsedag och då SKA det vara riktiga bullar.

I helgen satt vi och tittade på resor... åhhh, vad mysigt! Vill verkligen åka! Det var inte farligt dyrt heller, runt 1000 lappen för 3 nätter i London inkl flyg. Helt överkomligt! Så förhoppningsvis så kommer vi iväg i slutet av januari... lovely! Ikväll ringde dock godingen och hade hittat en resa till Rom... så vem vet, London eller Rom. Ähh, det kvittar ju faktiskt. Men jag är ganska inställd på London.. hahahah.. så det blir nog London ;) Men man kan ju faktiskt vara romantisk i London också ;)

Annars har helgen varit lugn. En tur till Eckerö igår med vännerna. Riktigt trevligt! Dock var ju inte riktigt min mage inställd på mat och definitivt inte julmat! Så lite magknip fick jag på köpet. Men det var det värt. Hade förresten månadsvägningen i fredags, resultatet blev till belåtenhet, - 10kg på 4 veckor! Som ni säkert förstår var jag nöjd med det. Men nu är det dags att äta igen... suck.. det har faktiskt varit ganska bekvämt att köra med påsar. Men det är ju klart att det är ju trevligare för omgivningen om jag också äter när vi väl sitter vid middagsbordet. Och nu är ju snart julen här så det blir nog bra.

Nä, dags att hoppa i säng tror jag. Har varit supertrött hela kvällen men ändå inte hittat vägen till sängen... hmm.. men jag ska göra ett nytt försök nu.. tror jag :)

Fridens!

1 kommentar:

Cath sa...

Fy i satan vad du är duktig, snygging! Så stolt över dig :D

Kramizen!