lördag 1 december 2012

Vänlighet och omtanke...

... har en tendens att missuppfattas, feltolkas, vändas till något det faktiskt inte är. Det är ju så att människor kan vara vänliga och omtänksamma helt utan orsak! I min verklighet så är det just så man ska vara - vänlig och omtänksam. Det är så jag vill att min omgivning ska vara och det är så jag vill vara mot min omgivning. Det är inte konstigare än så. Det behöver inte alltid finnas en baktanke bakom allting, går man omkring och tror det blir man faktiskt lätt tagen som lite smått paranoid. Livet är större än så och det finns så mycket att vara tacksam för. Så jag tänker fortsätta vara vänlig och omtänksam. Jag har alltid varit omtänksam och det är ingenting jag tänker sluta med.

Tänk att det kom snö iallafall! :) Härligt! Det hör ju liksom till, adventpyssel och julmusik på hög volym och SNÖ!! Hoppas nu att snön får ligga kvar över jul. Idag har vi varit i stan och handlat, jösses vad med folk det var! Så i morgon blir det adventmys och pulkaåkning för hela slanten! Barnen är superladdade för pulkaåkning (jag också om jag ska erkänna, är barnsligt förtjust i pulkaåkning).

Nu är det inte mycket mer energi kvar idag så det blir lite soffhäng och sen sängen. I morgon blir det full fart igen! :)

Fridens!

2 kommentarer:

Cath sa...

Du har så rätt - och tänk så ofta det misstolkas....? Jag brukar säga att "Du - jag erbjuder mig inte om jag inte menar det OCH jag vill inte ha något tillbaka heller..." för att människor faktiskt ska fatta att det är så jag är... Av naturen. Jag vill inte ha något tillbaka - det enda jag vill är att jag ska få vara mig själv - för det är det jag är bäst på och attans så glad jag är för att det finns människor i min omgivning som jag tycker om precis som dom är - och som tycker om mig precis som jag är... OCH som tycker att det är helt okej att vara en rätt tokig blondin med skinn på näsan :P

Haha - det där med pulkaåkning? Visst är det sanslöst roligt??? Lillprinsessan bara stirrade på mig när jag sa att jag ville att vi skulle åka pulka :P "Mamma - är du riktigt frisk? Seriös? Seriöst??? Ska du åka pulka?????
YEPP - det ingår att göra det när man är jag.... (och du, vännen)

Anna sa...

Ja visst är det konstigt?! Sluta aldrig vara som du är:-D Hoppas att ni hade kul i pulkabacken!!!